„Aerobic” inseamna „cu oxigen” si exercitiile aerobice implica mai multe grupe musculare – de exemplu cei ai picioarelor – angajati in activitate continua. Frecventa si durata sedintelor de aerobic sunt legate de scopurile imediate. Scopul este de arde cat mai multa grasime, urmand si o dieta potrivita. Sedintele de aerobic sunt cele mai bune si pentru prevenirea afectiunilor cardiovasculare, un aspect important al antrenamentelor. Efectuand exercitii aerobice in mod regulat, creste nivelul unui strat protector de colesterol, care poarta numele de lipoproteina cu densitate ridicata si care, conform unor studii efectuate de specialisti, prezinta un grad ridicat de protectie impotriva afectiunilor cardiovasculare.

Aerobicul aduce mai multe beneficii, printre care:

  • dezvoltarea si pastrarea unei conditii fizice corespunzatoare
  • scade riscul aparitiei unor boli grave
  • creste forta musculara si intareste sistemul osos (scade riscul aparitiei osteoporozei si al fracturilor secundare)
  • creste buna dispozitie, prin eliberarea in sange a unor substante chimice sintetizate la nivelul creierului, numite endorfine
  • imbunatateste circulatia periferica (mai ales in randul persoanelor care au insuficienta ciculatorie cronica)
  • ajuta la pastrarea unei greutati corporale corespunzatoare
  • previne diabetul zaharat
  • scade riscul aparitiei hipertensiunii arteriale
  • combate stresul emotional, cotidian si de asemenea, ajuta la tratarea depresiei (sportul este unul dintre antidepresivele nemedicamentoase cel mai frecvent recomandate in combaterea stresului si depresiei).