Beneficii imense într-un timp scurt! Pare imposibil, nu?

Antrenamentul HIIT, High Intensity Interval Training sau, pe romaneste, antrenamentul pe intervale de intensitate. Acesta este un sistem de antrenament usor de implementat, care nu consuma prea mult timp si care iti ofera rezultate vizibile în cel mai scurt timp posibil. Studiile incepute inca din anii ’70 arata ca eforturile intense, dar scurte ca durata, pot aduce mai multe beneficii decat efortul sustinut, de lunga durata.

Iata doar cateva dintre beneficiile antrenamentului pe intervale de intensitate: Una dintre problemele intampinate atunci cand slabim  este scaderea masei musculare odata cu reducerea aportului caloric din alimentatie. Insa nu este si cazul antrenamentului HIIT deoarece acesta nu doar ca ajuta la arderea grasimilor, ci ajuta si la menţinerea masei musculare. De asemenea, HIIT stimuleaza productia de hormon de crestere HGH, ducand la o accelerare a procesului de ardere a grasimilor, dar si la incetinirea procesului de imbatranire.

Insulina duce la o oxidare mai buna a acizilor grasi de catre celulule musculare. Asta va determina un consum mai crescut de calorii, in timpul zilei, chiar daca nu faci un efort fizic ridicat. Pe termen lung, acest efect elimina efectul yo-yo (scadere destul de mare in greutate intr-o perioada relativ scurta de timp si reingrasarea ulterioara) care apare in urma unor diete drastice.

Antrenamentul HIIT este cea mai buna solutie atunci cand timpul nu este aliatul tau. Sesiuni scurte, chiar de 10-15 minute, s-au dovedit a fi foarte eficiente atunci cand este vorba de antrenamentul pe intervale de intensitate. Sa fim seriosi, oricat de ocupat ai fi, sigur poti sa gasesti 15 minute pe zi pentru a-ti imbunatati radical sanatatea si aspectul fizic. Chiar daca studiile au demonstrat ca antrenamentul clasic cum ar fi joggingul sau alergatul lent în aer liber  consuma mai multe calorii in timpul sesiunii, specialistii au ajuns la concluzia ca HIIT te va scapa de mai multe calorii in timpul imediat dupa antrenament.
Ce inseamna asta? Pe scurt, efortul intens provoaca o crestere a metabolismului bazal, ceea ce duce la mai multe calorii consumate pana la 12 ore dupa antrenament. HIIT se poate executa si prin exercitii normale de fitness, precum genuflexiunile, flotarile, burpees, jumping jacks etc. Trebuie doar sa respecti intervalele de efort si de recuperare.

 

Contraindicatii HIIT

Nu pune in aplicare acest tip de antrenament daca nu ai o incaltaminte adecvata special conceputa pentru alergare. Talpa groasa de spuma este o necesitate absoluta!

De asemenea, nu iti recomand acest program daca ai o greutate mai mare de 90 de kilograme deoarece stresul la care vor fi supuse articulatiile tale va fi unul considerabil.