Step-ul aerobic este unul dintre cele mai populare in domeniul fitnessului. Step-ul niciodata nu va permite sa va plictisiti, obligandu-va sa-l experimentati in mod continuu. Se realizeaza cu ajutorul unui suport tip platforma de diferite inaltimi si dimensiuni, foarte eficient pentru antrenarea musculaturii trenului inferior cat si a aparatului cardio-respirator si cardio-vascular. Stepper-ul  poate fi considerat şi un aparat cardio care, pe lângă muşchiul inimii, iţi solicită foarte mult musculatura picioarelor, a coapselor şi a fesierilor.
Exerciţiile de aerobic tradiţional sunt realizate în principal pe podea, în timp ce step-ul aerobic combină o serie de exerciţii efectuate din poziţie verticală. Mişcarea de bază este asemănătoare urcatului pe scări, totul fiind facut pe ritm de muzică.

Exerciţiile de tip step aerobic presupun o atenţie mărită la poziţia corpului şi la modul cum păşeşti. Fiind una dintre cele mai intalnite forme de aerobic, clasa de step reprezinta un mod eficient de a te mentine in forma. Aceasta consta in folosirea unei platforme (numita step) cu ajutorul careia se realizeaza diferiti pasi de complexitate diferita, pe ritmul muzicii si sub indrumarea unui instructor. Este antrenamentul ideal pentru persoanele care doresc sa isi imbunatateasca rezistenta, coordonarea si mobilitatea.